Αποφθέγματα για την Πατρίδα


  • Αγαπώ την πατρίδα μου, διότι αγαπώ όλες τις πατρίδες
  • Αν αληθεύει αυτό που λένε οι φιλόσοφοι, πως είμαστε όλοι τέκνα του Θεού, τότε πρέπει όλοι να ακολουθούμε το παράδειγμα του Σωκράτη, κι όταν μας ρωτούν από πού είμαστε, να μη λέμε "είμαι Αθηναίος" ή "είμαι Κορίνθιος", αλλά "είμαι πολίτης του κόσμου"Επίκτητος
  • Ανδρών επιφανών πάσα γη τάφος (Των επιφανών ανδρών κάθε μέρος της Γης είναι τάφος) Θουκυδίδης
  • Για μένα η πατρίδα και τα πατριωτικά ιδεώδη έχουν πάψει να υπάρχουν. Αποτελούν απλώς βιτρίνα των κυρίων που στο μεταξύ προετοιμάζονται για τον επόμενο σκοτωμό Έσσε Χ.
  • Δεν ζει χωρίς πατρίδες η ανθρώπινη ψυχή Κωστής Παλαμάς
  • Δεν μπορείς να μεταφέρεις την πατρίδα σου στις σόλες των μποτών σου Δαντών (όταν του πρότειναν να φύγει από τη Γαλλία)
  • Δεν υπάρχει τίποτα γλυκύτερο από τη γη των πατέρων σου Ευριπίδης
  • Διπλωμάτης είναι ένας έντιμος άνθρωπος που τον στέλνουν στο εξωτερικό να πει ψέματα για το καλό της χώρας του Γουότον Χ.
  • Διπλωματία: τέχνη να ψεύδεσαι για χάρη της πατρίδας σου Μπιρς Α.
  • Εις οιωνός άριστος, αμύνεσθαι περί Πάτρης (Ένα μάντευμα είναι άριστο, το να αμύνεται κανείς για την πατρίδα του) [[Όμηρος [Ιλ. Μ 243]]
  • Επερίμενα πολλές τιμές από τούτον τον πόλεμο (1912), αλλά όχι και τη μεγάλη τιμή να θυσιάσω τη ζωή μου για την Ελλάδα μου Μαβίλης
  • Η αγάπη προς την πατρίδα είναι ισχυρότερη και από τη λογική Οβίδιος
  • Η επιστήμη δεν έχει πατρίδα, οι επιστήμονες όμως έχουν Παστέρ
  • Η πατρίδα μου είναι ο κόσμος και η θρησκεία μου είναι να κάνω το καλό Πέιν Τ.
  • Η πατρίδα, κύριε, θέλει βαθύ, βαθύτατο όργωμα, όχι ψαλτική Αποστολίδης Η.
  • Ή ταν ή επί τας (Ή με αυτή -την ασπίδα- νικητής ή πάνω σ' αυτή -την ασπίδα- νεκρός) [Η τελευταία ευχή της Σπαρτιάτισσας μάνας στον γιό της που έφευγε για τον πόλεμο]
  • Θνήσκε υπέρ πατρίδος (Να πεθάνεις για χάρη της πατρίδας σου) Περίανδρος
  • Κανένας δεν μπορεί να κάνει τον πατριώτη με αδειανό στομάχι
  • Με τα πόδια του ο άνθρωπος πρέπει να ενσωματωθεί με τη γη της πατρίδας του, αλλά με τα μάτια του πρέπει να αγναντεύει όλον τον κόσμο Σανταγιάνα Ντ.
  • Ν' αγαπάς την πατρίδα, ακόμα κι αν είναι άδικη Πλάτων
  • Ναι εγώ περιφρονώ την πατρίδα μου, όμως δε μου αρέσει καθόλου όταν το κάνει και κάποιος ξένος Πούσκιν Α.
  • Νιώθω για σε, πατρίδα μου, στα σπλάχνα χαλασμό Βαλαωρίτης ή Μαβίλης
  • Ο σοφός ταξιδευτής ποτέ δεν περιφρονεί τη χώρα του Χαζλιτ Ουίλιαμ
  • Ο τάφος των ηρώων είναι ολόκληρο το σύμπαν Περικλής
  • Οι μεγάλοι καλιτέχνες δεν έχουν πατρίδα Ντε Μυσσέ Α.
  • Όποιος θέλει να βρει την αλήθεια, δεν πρέπει να έχει πατρίδα Βολταίρος
  • Όπου και να ακούσετε πως κάποιος μιλάει για την πατρίδα, να ξέρετε ότι αυτός περιμένει πως θα πληρωθεί για αυτό Μένκεν Χ.
  • Όταν οι πολίτες πειθαρχούν στους νόμους, η πατρίδα γίνεται ευδαίμων και ισχυρή Ξενοφών
  • Ουδέν γλύκιον πατρίδος (Τίποτα δεν είναι γλυκύτερο από την πατρίδα) Όμηρος
  • Πάσα Γη Πατρίς των γενναίων (Για τους γενναίους που έπεσαν για την πατρίδα, όπου και εάν ταφούν είναι σαν να τάφηκαν στην πατρίδα) Ευριπίδης
  • Πατρίδα μου είναι ο τόπος στον οποίο εργάζομαι Νόμπελ
  • Πατρίδα σαν τον ήλιο σου, ήλιος αλλού δεν λάμπει Μυριβήλης
  • Μητρός τε και πατρός τε και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον και σεμνώτερον και αγιώτερον εστίν η πατρίς και εν μείζονι μοίρα και παρά θεοίς και παρ' ανθρώποις τοις νουν έχουσιν [[Σωκράτης [Πλάτωνος, Κρίτων κεφ.12]]
  • Περιφρονούσα την πατρίδα μου…, αλλά η βαρβαρότητα των άλλων λαών μέσα στους οποίους έζησα με έκανε να συμφιλιωθώ με την χώρα μου Βύρων
  • Προτιμώ να καυτηριάζω την πατρίδα μου, προτιμώ να την πικραίνω και ταπεινώνω, αρκεί να μην τη λέω ψέματα Τσααντάεφ Π.
  • Στην πατρίδα μας όπως και πριν οι πιο σπουδαίοι και οι πιο έξυπνοι κάθονται σε διάφορετικά γραφεία Μίτσιτς Μ.
  • Το αίσθημα της Πατρίδας πρέπει να είναι λιγομίλητο και συγκρατημένο, χωρίς κούνημα των χεριών και χωρίς το ξεπέταγμα μπροστά απ' όλους. Το αίσθημα της Πατρίδας είναι μια Μεγάλη Ζεστή Σιωπή Ρόζανοφ Β.
  • Το εμπόριο δεν έχει πατρίδα
  • Το κράτος πάντα το ονομάζουν πατρίδα, όταν ετοιμάζονται να σκοτώνουν κόσμο Ντιούρενματ Φ.
  • Φίλει την Πατρίδα, καν άδικος ή (Να αγαπάς την πατρίδα σου και όταν ακόμη σε αδικεί) Πλάτων
  • Φιλώ τέκνα, αλλά εμήν Πατρίδα μάλλον φιλώ (Αγαπώ τα παιδιά μου, αλλά περισσότερο από αυτά αγαπώ την Πατρίδα μου)
  • Ω Παίδες Ελλήνων, ίτε ελευθερούτε Πατρίδ', ελευθερούτε δε Παίδας γυναικών, Θεών τε Πατρώων έδη θήκας τε προγόνων. Νυν υπέρ πάντων αγών (Ω, παιδιά της Ελλάδας, εμπρός για να ελευθερώσετε την πατρίδα, τα παιδιά, τις γυναίκες, τους βωμούς των πατρώων θεών και τους τάφους των προγόνων σας. Τώρα είναι ο υπέρ πάντων αγών) [Παιάνας Σαλαμινομάχων] [[Αισχύλος [Πέρσαι 402-405]]

  • Μιχαλης Μιχαλακοπουλοςfb